GRIŠA: BOUŘE A VZDOR | Leigh Bardugo

By simaa - července 30, 2018

Neřekla bych, že druhý díl Griši je lepší než ten první. Ale nemyslím si, že je ani horší, spíše z toho mám stejně smíšené pocity. Ale konečně můžu říct, že autorka vymyslela něco geniálního, novou postavu jménem Nikolaj. Jeho scény jsem si nesmírně užila a dokonce jsem se i zasmála. Byl asi jediným zdrojem humoru v celé knize Nikolaj se stal mojí nejoblíbenější postavou z celé série. Na rozdíl od ostatních postav o něj nemůžu říct nic negativního.

Alina mi někdy přišla hrozně blbá. Pořád jsem se úplně nerozhodla, jestli ji mít nebo nebo nemít ráda...  Dospěla jsem akorát k názoru, že ji jako hlavní hrdinku v některých částech nemusím. Někdy je v pohodě a někdy je neskutečně sobecká a její rozhodnutí totálně nelogická. V jednu chvíli říká strašně nelogickou blbost a na pět sekund plně převrátí to, co řekla naopak. A pak je tu Mal... toho vyloženě nemám ráda, přijde mi absolutně zbytečný a akorát tam překáží. Mal a Alina dohromady, ti dva dělají hezky nelogické duo. Tak jako Alina dělá občas nelogické věci... spíše skoro pořád a navíc ani nemá žádný přínos do příběhu. Na to, že Darkling (Temnyj) má být hlavní postava se v té sérii téměř vůbec neukazuje a málokdy to stojí opravdu za to. Darkling by byl skvělá postava, jen kdyby mu Leigh dala více prostoru.

Bohužel s negativy ještě nejsem u konce... Bylo tam hodně zbytečných scén, kdy Alina přemýšlí o naprosto zbytečných věcech, nebo, kdy se neděje opravdu nic.Je tam například scéna, která zabírá snad dvě stránky, kdy Alina jen zírá na Mala... Příběh mě celkem bavil, bylo tam několik skvělých scén a určitě to má potenciál. Do čtení jsem nešla s nějakými očekáváními, možná i proto jsem si to jakž takž užila. Kniha skončila zajímavě, to se konečně začalo něco zajímavého dít a něco mě i překvapilo. Na třetí díl se hned pustím, jsem zvědavá, co se tam stane, ale moc od něj neočekávám.

Anotace:
Z obyčejné dívky Aliny Starkové se stala světlonoška. Mnozí k ní upínají své naděje – vždyť jen ona jediná dokáže zničit Vrásu stínu, jež odedávna sužuje zemi. Jenže cena, kterou za to platí, je vysoká. Touží žít někde v ústraní s milovaným Malem po boku, místo toho stále prchá a skrývá se před minulostí. Temnyj je víc než kdy předtím odhodlaný využít jejích schopností k získání trůnu. Alina nedokáže jeho silné magii sama čelit a tak vyhledá pomoc u divokého a nevyzpytatelného korzára. Jen on se totiž nebojí a je ochoten jí pomoct. Alina se snaží Temnyjovým nástrahám vzdorovat. Přesto se do nich zaplétá a vzdaluje se od lásky, v níž až doteď hledala své útočiště. Nic není zadarmo, a ona s palčivou naléhavostí cítí, že jestli chce Ravku zachránit, bude si muset vybrat. Ponechá si svoji výjimečnou moc a zachrání zemi, nebo se jí vzdá, bude poslouchat svoje srdce, a zvolí lásku? Čeká ji divoká bouře, vnitřní boj. Vyjde z něj jako vítěz, nebo jako poražený?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!