KRUTÁ KRÁSA | Rosamund Hodge

By simaa - července 25, 2018


Nyx už od malička věděla co je její osud: provdat se za démona, který vládne její zemi už devět set, zničit ho a tím vše osvobodit. Nyx je připravená při jeho zničení sama zemřít. Jenže vše se změní, když dorazí do jeho sídla. Pan démonů ji začne čím díl více překvapovat a přitahovat a ona se do něj nevědomky zamilovává a snaží se to popírat. Sídlo skrývá mnoho tajemství a pro člověka může být i smrtelně nebezpečné. Nyx se najednou ocitá v situaci, kdy si musí vybrat: rodina nebo láska?

Řeknu to na rovinu, tohle už si vážně vícekrát nepřečtu. Na Krutou krásu jsem se těšila ještě dřív než vyšla a pro mě to bylo zklamání obrovské. Je to třetí re-telling Krásky a Zvířete, který čtu a je určitě nejhorší. At' se snažím sebevíc tu pohádku v tom nevidím. To by ještě bylo v pohodě, kdyby se mi to líbilo. Čekala jsem, že si čtení užiju, ale opak je pravdou. Je mi to líto, námět příběhu je originální a má potenciál, autorka z toho mohla vytáhnout mnohem, mnohem víc.

Tohle je pro mě hrozné zklamání...Autorka vymyslela úžasný a originální svět, ze kterého šlo vytáhnout strašně hodně. První začnu pozitivy. Nyx pro mě byla zajímavým druhem hrdinky, je taková jiná než ostatní, s jedem ve svém srdci, všechnu tu krutost se v sobě snaží uzavřít, ví přesně, kdo je a čeho je schopná, svůj osud nadevše nenávidí, ale i přesto jde za ním, i když jí to může stát život. Poté je tu Ignifex, ten byl asi jediný zdrojem humoru a díky němu jsem se ne jednou zasmála. Také se mi líbila všechna ta mytologie a mystično, to tajemno, dům plný nebezpečí a všemožných tajemných zákoutí- tyhle věci měla autorka skvěle vymyšlené.

Ale tohle všechno je úplně zastíněno. Kámen úrazu byl prakticky celý vztah hlavních postav. Já mezi nimi necítila žádnou chemii, nic woow, co by mě přimělo zbožňovat to, co mezi nimi je. Ignifex mi v tomhle přišel strašně naivní, Nyx bezpodmínečně od začátku věřil, i když moc dobře věděl, že Nyx má v plánu ho zničit. A Nyx měla zase potřebu mu to pořád dokola opakovat, jaké s ním má záměry... A ted' přichází klišé: trojúhelník. Nechápu, proč do toho od začátku usela autorka tahat i trojúhelník, ten naštěstí byl krátký. Nejhorší ze všeho byl ten konec. Celý příběh je napsán v takovém klidném tempu, všechno tak hezky popsáno a poté přišel zvrat, od kterého to šlo z kopce ještě víc, hrdinka se začala chovat strašně nelogicky, vedlejší postava úplně obrátila svůj charakter a stala se pro mě nesnesitelnou. A ted' konec. Autorka tam napráskala snad každou akci, která ji napadla a neobtěžovala se to alespoň trochu vysvětlit. Posledních asi sedmdesát stránek pro mě bylo utrpením a odpočítávala jsem každou stránku, jen at' to už mám za sebou...

Anotace:
Již od narození byla Nyx zaslíbená krutému vládci svého království. A také už od narození trénovala, jak ho zabít. V den svých sedmnáctých narozenin odchází do paláce, aby se provdala za netvora. A má jasný plán, zabít ho a ukončit jeho devět set trvající vládu. Ovšem panovník ji od samého začátku překvapuje a přitahuje a jeho sídlo není tím pochmurným místem, o kterém jí rodiče vyprávěli. Ovšem aby zůstala loajální své rodině, stejně ho musí zabít! Anebo ne?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!