RUDÁ KRÁLOVNA | Victoria Aveyard

By simaa - července 25, 2018

Rudá královna je propletená nenávistí, láskou, vírou, ale i zradou, která vše zničí a zlomí. Moc se mi to líbilo, ale když se dívám zpět vidím několik nedostatků, které ubírají na kvalitě. Zvraty mě opravdu dostaly a byly nečekané, obzvláště jeden byl zvrat o sto osmdesát stupňů...

Nový život. Nová identita. Pro někoho to může znít hezky, ale určitě ne pro Mare, která to "dostává" nedobrovolně, když se u ní objeví magické schopnosti. Je nucená zasnoubit se s královým druhorozeným synem, Mavenem. Králův prvorozený syn, následník trůnu, Cal je zasnouben s Evangeline, přestože má oči pro jinou. Mare je nucená lhát a hrát velmi nebezpečnou hru, její jediný přešlap pro ni může znamenat smrt.

Čtení jsem si užila, ale na to, že se řadí mezi romány tam té romance bylo sakra málo, což mě v tomhle ohledu zklamalo. Autorka z toho mohla vytáhnout o hodně víc. Hodně velkou roli hrají barvy, a to nejen krve - ale i rodů. Celkem mi tam vadila diskriminace Rudých, ale to je hlavní děj knihy a má tam určitý účel. Celkově je kniha úžasná a dost mě bavila.

Co se děje týče, tak ten se mi moc líbil. Celý námět knihy je velmi originální, autorka si s tím dost vyhrála. Sledování Mare jak se potýká se svou nenávistí vůči Stříbrným a přehodnocuje své názory bylo velmi čtivé, i když se mi její rozhodnutí občas nelíbila. Všechny postavy-tedy kromě královny a Evangeline-působí hrozně sympaticky a o to víc pak člověka zabolí zrada.

Anotace:
Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?


Knižní trailer:

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!