Křišťálový meč | Victoria Aveyard

By simaa - července 25, 2018

Oproti první knize- Rudá královna- se mi Křišt'álový meč o hodně víc líbil. Do druhé knihy se mi moc pouštět nechtělo, jelikož mě druhá kniha až tak nezaujala. Ze začátku jsem se do toho nemohla začíst, ale postupně jsem stránky začala hltat. Mělo to opravdu hodně nečekaných zvratů a musím i říct, že už mě dlouho žádná kniha takhle nezničila a nezlomila srdce.

Mare a Cal přežili zradu Mavena, ale jejich srdce jsou zlomená. Mare už neví komu má věřit, zpochybňuje všechny, i její nejbližší, ale má na práci velmi důležitou věc zatímco ji a jejím blízkým na krk dýchá Maven- musí vyhledat lidi, kteří jsou jako ona- Rudí se schopnostmi Stříbrných a povstat. Jenomže nemůže zachránit úplně všechny, nic se neobejde bez objetí...

Když porovnám první a druhý díl, tak v tom druhém bylo o hodně více romantiky, takže Cal dostal o hodně více prostoru a taky jsem ho lépe poznala a úplně zamilovala. Charakter Mary se v knize hodně vyvíjel a občas byla chladná a sobecká a zpamatovává se z Mavenovy zrady. Kilorn nedostal moc prostoru a bych takový nevýrazný, byla to škoda, autorka ho mohla do děje nějak lépe zapojit. Maven se v průběhu děje mockrát neobjevil, ale dalo by se říct, že byl "duchem" celého příběhu- a hodně důležitým.

Některé odstavce jsou v knize úplně zbytečné, autorka se ve chvílích až moc soustředila na popis okolí nebo postav, že jsem zapomínala, co se děje a musela to přečíst znovu abych se vrátila do děje. Částmi jsem to četla v češtině a překlad se mi vůbec nelíbil, hlavně "bohyně blesků" a "blýskající holčička" byl pro mě nesympatický překlad. V celku to bylo hodně dobré. Největší a zvrat přišel u konce, kdy se všechno strašně zkomplikovalo akční scénou, která vše změnila a mě úplně zlomila. Tu akční scénu jsem četla v neočekávání, co se stane dál. Skončilo to poměrně smutně a dost otevřeně, hodně napínavé pro další díl.

Anotace:
Krev Mare Barrowové je rudá jako většiny obyčejných lidí. Má ale nadpřirozené schopnosti jako Stříbrná, dovede ovládat blesky, což je zbraň, kterou chce královský dvůr získat pod svou kontrolu. Sice ji obvinili, že to vše jen předstírá a je prachsprostá podvodnice, ale jí se podaří uprchnout od Mavena, prince a přítele, který ji zradil. A Mare zjistí něco vskutku překvapivého - není jediná Rudá, kdo má podobné schopnosti.
Pronásledovaná Mavenem, z nějž se nyní stal pomstychtivý král, vyráží pátrat po rudostříbrných bojovnících, aby je vyzvala k souboji s jejich utlačovateli. Ale nehrozí snad Mare nebezpečí, že se z ní stane přesně taková zrůda, které se pokouší porazit? Nezlomí ji váha životů, jež je nutné položit ve jménu revoluce?


Knižní trailer:

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!