Ledová krev | Elly Blake

By simaa - července 25, 2018

Ruby žije ve světě, kde jsou lidé s mocí sněhu a mrazu a lidé s ohnivou mocí. Ruby se narodila jako ta s mocí ohně, což ve světě, kde vládne jen mráz není ani z daleka lehké. Svou moc ale neumí ovládat a neví si s ní rady, od malička byla totiž svůj dar nucená skrývat před světem. Brzy ji ale objeví mraziví vojáci, kteří se neslitují před ničím a před nikým a Ruby je uvězněná v žaláři odkud ji poté zachrání rebelové a je odhodlaná se pomstít.

Je to taková kombinace sérií Rudá královna a Skleněný trůn, ve výsledku to bylo zajímavé čtení. Ale až na pár scén které mě překvapily tam nic moc originálního nenajdete a v částech jsem děj i předvídala. Já knihu hltala stránku po stránce, takže tyto věci se mi přesunuly do pozadí a díky tomu jsem měla možnost si knihu užít.

Při čtení mi až tak nepřipadala podobnost na jiné knihy, ale ted' jak přemýšlím o Ledové krvi je to až nepřehlédnutelné. Já si to i přesto užila. Hlavní hrdinka, Ruby, se za žádnou hrdinku nepovažuje, přišlo mi to na ní sympatické, a postupně se stává silnější a tvrdší. Je to taková holka, která se nebojí říct, co si myslí. A mužská hlavní postava, Arcus, je takový tajemný a působí tak bezcitně až člověk opravdu věří, že jeho srdce není ničím víc, než jen kusem ledu. V první části knihy se příběh točil hlavně okolo hlavní dvojice, je to škoda, protože je tam hodně nevysvětlené historie a taky vedlejší postavy dostaly docela málo prostoru.

Kniha ke konci dostala zajímavý spád, konečně se dělo něco, kde nehrála roli milostná linka a začaly akční scény. Je tam i menší náznak milostného trojúhelníku, i když to nebylo vůbec podstatné, tak mi to trochu vadilo. Když už to konečně nabralo nějaký spád, proč to ničit milostným trojúhelníkem. Já nevím jak se to stalo nebo proč, ale u zvratu, který nastal u konce knihy, jsem brečela až jsem nemohla přestat. Nechápu to z jednoho důvodu. Ono se to dalo očekávat a mě to naprosto šokovalo! Po té scéně mi hlavou proběhly všechny ty nápovědy, které tam jsou a jeden naprosto bije do očí. Ještě ted' nechápu jak jsem na to mohla nepřijít...



Anotace:

Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, v němž vše ovládá led. Ovšem ona sama má moc ohně a žáru - a to se v tomto krutém světě trestá smrtí. Takže po smrti své matky se přidává k rebelům, kteří chtějí zničit ledového krále. Ovšem než se stačí zapojit do boje, je polapená a donucena bojovat proti nejlepším bojovníkům svého nepřítele. Jestliže turnaj přežije, má jedinečnou šanci zničit šíleného krále. Ale skončí tím utrpění lidí v království?
Plamen a led jsou v tomto světě nepřátele na život a na smrt, ovšem společně by mohly vytvořit sílu, která by mohla změnit vše

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!