NA LOVU | Meagan Spooner

By simaa - července 25, 2018


Na Lovu je re-telling klasické pohádky Kráska a Zvíře. Hodně krásné a pohodové počtení to bylo. Kniha mě hodně bavila a já hltala jednu stránku za druhou. Na rozdíl od re-tellingu Sarah Maas (Dvůr Trnů a Růží), byl tohle opravdový příběh Krásky a Zvířete jen s nějakými změnami, takže to bylo trošku i předvídatelné. Přestože mě kniha bavila má několik chyb.

I když Jeva vyrostla v bohatém domově, její srdce vždy toužilo po lese. Otec jí brával s sebou na lov, když byla jeho Kráska ještě malé dítě. Její otec ale vsadí vše jmění do riskantního projektu a o vše přijdou. A tak se Jeva, její dvě sestry a otec musí přestěhovat do srubu v lese, ve kterém její otec kdysi žil. Pro Jevu je to splněný sen být opět v lese. Její otec se musí vydávat na lov, aby uživil rodinu, ale jednou se nevrátí. Jeva neváhá a jde otce hledat. Najde ale Zvíře....

Příběh je napsaný hrozně čtivě. Autorka si k re-tellingu moc nových věcí nepřimyslela, ale prokládala to různými jinými pohádkami, které vracely Jevu do vzpomínek na otce a dětství. Velmi důležitou roli v příběhu sehrál pták Ohnivák. Kniha je z větší části napsána Jevě a ta druhá patří Zvířeti. Někdy se z pohledu Zvířete objevily jen tři slova, ale i ty stačily aby člověk poznal, co Zvíře cítí. Určitě tam mohlo být více romantiky, což jsem čekala, že tam bude, ale skoro nic. Tuhle pohádku jsem si prostě zamilovala, i když tam nebyly nijak velké zvraty, drama ani akce (trošku mi to tam ale chybělo). Prostě to na mě působí jako krásná a kouzelná pohádka.

Celkem velké mínus byl ten uspěchaný konec, kdy se vše stalo moc rychle a ak skončilo. Jelikož je to pohádka, tak samozřejmě št'astně, ale bylo mi to líto. A epilog? Ten si autorka mohla odpustit, bylo to shrnutí života Krásky a Zvířete v otázkách, takže mi přijde, že tam je úplně zbytečný. Doufám, že autorka udělá další díly pro rozvinutí příběhu, co se dělo dál a tak...

Anotace:
Když se Kráska vydá na lov Zvířete…
Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Jeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice….
Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Jeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit.
Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!