Reign

By simaa - srpna 05, 2018


Reign je americký seriál, který se vysílal na americké stanici The CW. Reign se vysílal od roku 2013 do roku 2017 a má čtyři série. U nás se seriál vysílal pod českým názvem Království na stanici AXN White (1. a 4. série) a na Nova Cinema (2. a 3. série), všechny série byly nadabované. Reign je historický seriál inspirovaný skutečností, zaměřuje se na život Mary, královny Skotska, první série začíná v roce 1557.

Obsazení: 
Adelaide Kane (Mary Stuart), Megan Follows (Catherine de' Medici), Torrance Coombs (Sebastian de Poiters), Toby Regbo (Francis), Caitlin Stacey (Kenna), Anna Popplewell (Lola), Alan van Sprang (Henry), Craig Parker (Narcisse), Rachel Skarsten (Elizabeth), a další...

Reign vypráví dosud málo známý příběh o tom, jak se k moci dostala mladičká Marie Stuartovna (Mary Stuart), královna skotská. Ta v patnácti letech přijela do Francie, aby se na trůn posadila po boku prince Františka (Francis). Spolu se svými třemi nejlepšími kamarádkami objevuje tajnou historii přežití na francouzském dvoře, kde vládne pevná moc, temné síly a neúnavné sexuální intriky.

Pokud si pod pojmem "historický" u tohoto seriálu představujete nějaký dějepisný dokument, jste na omylu. Nečekala jsem, že by mě to bavilo, ale opak je pravdou. Tvůrci se hezky drželi historie. I když ne všechno je tam úplně podle historie, nějaké postavy vůbec nežily (například Bash) a je tam taková stopa po magii a mýtů. Líbí se mi, že tvůrci do seriálu zakomponovali i úplné detaily týkající se Mary, jako, že je výborná tanečnice nebo skvělá v golfu. Občas je příběh trošku přitažený za vlasy, ale to promíjím. Já jsem úplně žasla nad těmi nádhernými kostýmy, a jak je vše vyobrazeno. 

Vývoj Maryina charakteru je skvělý. Na začátku vidíme jen patnáctiletou dívku se sny a poté se vyvíjí ve statečnou královnu, které není cizí mít krev na rukou. Život královny Skotska byl už mnohokrát přiveden na obrazovky, není divu, dalo by se říct, že její život byl jedná velká tragédie, neměla to lehké, ale zažile své momenty štěstí... Doslova jsem milovala Mary a Catherine spolu na scéně, v jednu chvíli si jdou po krku a poté jsou jako matka s dcerou. Catherine a ty její jedy, nikdy nezklamalo, a nebo taky spojenectví Catherine s Narcissem. V polovině druhé série jsem se na seriál přestala dívat. Postavy se začaly chovat naprosto nelogicky, že jsem dál nemohla. Byl to takový úpad seriálu. Ale po delší době jsem se k němu vrátila, rozhodně toho nelituju. Po třetí sérii se příběh změnil a začalo to být v podstatě jen o tom, kdo se s kým vyspal, o intrikách, které už nejsou to, co bývaly, o pomstách a je tam více smrtí... Od třetí sérií už je příběh rozdělený do třech zemí: Francie, Skotsko a Anglie. Občas to bylo trochu matoucí, co se odehrává kde. V minulých sériích bývaly "hluché epizody", to se ale ve čtvrté sérií mění. Je to i tím, že má jen šestnáct epizod, takže pokud to chtěli dotáhnout do konce, museli si pohnout. Jediná linka, která skončila uzavřena je ta Maryina. Ve finálním díle se ve Francii děly naprosté a zbytečné blbosti, což je škoda... A u Anglie nebylo nic, co by se mělo uzavírat. Já si toho o Mary mnoho načetla, takže vím, co přesně vedlo ke konci, ale kdybych to nevěděla, byla bych nejspíš zmatená, co se vlastně stalo. Kdyby série měla obvyklých 22 epizod mohli to tam lépe rozvést a uzavřít věci ve Francii. 

Hodně jsem u poslední série ocenila feminismus. Příběh se odehrává v době, kdy se ženy měly klanět mužům, kteří měli všemu vládnout. Ale máme tu dvě královny, které se jen tak nedají, ne bez boje. Elizabeth (královna Anglie) a Mary. Bavilo mě, jak se ty dvě rvou tím světem mužů. Je škoda, že Maryin život skončil ta, jak skončil. Mohlo tomu předejít...


Promo na první epizodu:


Plakát:
Zdroj obrázku: FB Reign







  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!