GRIŠA: ZKÁZA A NADĚJE | Leigh Bardugo

By simaa - srpna 15, 2018

Do knihy se mi vůbec nechtělo, myslela jsem, že to po druhém díle zabalím. Ono se tam v pozadí děje pořád to samé drama a hlavní hrdinka mi někdy (téměř pořád) přijde blbá. Někdo, kdo by ji mohl milovat takovou, jaká je i s její mocí stojí přímo před ní a ona místo, aby si to uvědomila, tak radši běží za Malem a je toho o dost víc, co mi na ní vadí... Ale ještě nikdy jsem nedokončila čtení nějaké knihy a nechtěla jsem s tím ani začínat, a taky mě zajímalo, jak to všechno skončí. Nějak jsem se do toho donutila, ale šla jsem do toho jen s mizivou nadějí, že se to zlepší. Nějaké to zlepšení tam bylo, ale pořád to nestačí na to, abych to ohodnotila lépe něž předešlé díly.

Při čtení sem se nějak smířila s faktem, že Mal a Alina jsou spolu, dokonce i samotný Mal byl snesitelnější. Obrovské a největší plus této knihy, a vlastně i celé této série je Nikolai a Darkling. Bez těch bych s tím sekla už dávno, ti dva jsou nejlepší postavy celé téhle série. Darkling zde už byl víckrát a někdy měl i fat hezké scény. Já nechápu, proč ho Leigh udělala pro Alinu takového zlouna, který by nikdy nemohl být dobrý a mít dobré srdce, když jde z jeho charakteru poznat, že je osamělý, nemá nikoho a chybí mu někdo, kdo by ho miloval (to mohla byt Alina, kdyby nebyla... Alina) - a svůj osud si rozhodně nezasloužil.. Naopak Nikolai byl v knize o dost méně než v minulém díle. Ale naštěstí máme slíbenou duologii, která bude celá jen jeho.


Takový můj postřeh u této série je, že se autorka dost protiřečí. Něco se řekne a o pá stránek/kapitol se to překroutí na pravý opak. Byl tam i dost nezajímavých scén, tedy pro mě, jako pro někoho, kdo není fanoušek Griši. Někdy jsem na tu knihu jenom hleděla s povytaženým obočím, co se tam sakra děje. Od konce mám takové smíšené pocity... Byl zajímavý a smutný, ale vadilo mi to magické vrácení zpět k životu. Spíše ho měli darovat někomu jinému...

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!