KLETBA VÍTĚZŮ | Marie Rutkoski

By simaa - října 13, 2018


Já úplně zbožňuju tu původní obálku, je moc krásná, líbí se mi víc než ta naše česká, ta také není k zahození, ale ta původní je mnohem hezčí i vevnitř (v těch prvních černých stránkách).Na tuhle knížku jsem se chystala už dlouho, nedávno vyšla i v češtině a já už si řekla, že si ji musím přečíst. A upřímně, nechápu, proč jsem tak dlouho čekala. Podle názvu jsem čekala něco na způsob Hunger Games nebo Skleněného trůnu, ale po přečtení anotace mi bylo jasné, že to tak nebude. Přišlo mi to hodně originální a zajímavé. Kletba vítězů je protkaná politikou, bojem o svobodu, intrik a samozřejmě i romantickou linkou. Je to příběh o tom, jak se výhra proměnila v prohru. To vše se sešlo v téhle krásce.

 Svět knihy není příliš popsán, ale společnost a její způsob fungování je. A ta je tak promyšlená.Cítila jsem se jako uvězněná v nějaké historické fantasy fikci. Spousta věcí je tam spojených s historií, ne úplně s historií, ale přišlo mi to tak skutečná, jako by taková společnost skutečně existovala. Úplně jsem se zamilovala do způsobu, jakým vše funguje, do té monarchie, Valorianci jsou vládci, neporazitelní, mocní. Herrani jsou ti poražení, otroci, ti, kteří se musí Valorským uklonit a poslouchat jejich každému příkazu. Což mě hrozně zaujalo, to otroctví získalo v ději hodně pozornosti. A právě zde přichází revoluce. Byla to jen série náhod, která zapříčinila změnu všemu.

Než se cokoliv - jakákoliv akce stala - autorka se většinou soustředila tu společnost a naše hlavní postavy a jejich životy. Takže víte přesně, jaký život žijí a kde stojí a jsou neskutečně reálné. Často se stává, že postavy YA se chovají nesnesitelně a nelogicky, ale tady to tak opravdu nebylo. I když se zdálo, že Kestrel je tohle rozmazlené malé děvčátko, ale zatraceně ... ukázala nám, že je to nebojácká kick-ass drsňačka. Je to dcera generála, ale to z ní neudělá žádného válečníka. I když není zrovna nadaný bojovník, její inteligence a intuita je něco výhodnějšího. Ke knize mám jen jednu výtku, a to je, že díky kapitolám o Arinovi je jeho tajemství je čtenářovi vyzrazeno už na začátku. Ale na druhou stranu jsem si je užila a jen čekala, kdy vše vyjde na povrch. Arin je v podstatě Kestrelininým majetkem, ale ona se k němu tak nikdy nechovala a ani k jeho lidu. A Arin se zase k ní nikdy nechoval s nenávistí. 


Za tuhle krásku jsem strašně vděčná e-shopu Megaknihy.cz. Kniha The Winner's Curse krásně zpestřila moji knihovničku.

  • Share:

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Skvělá recenze :) Na Kletbu vítězů se taky chystám a těším :) Snad nezklame :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!