JEDEN Z NÁS LŽE | Karen M. McManus

By simaa - září 28, 2018

Jeden z nás lže je první thriller, který jsem přečetla a svého rozhodnutí nelituju. Bylo to hodně zajímavé počtení, postavy jsou moc hezky zpracovány a i příběh je skvělý. Celé téma mě hodně zaujalo: pět studentů se sejde po škole, ale jen čtyři z nich vyjdou živí. Autorce se kniha rozhodně povedla, všechno si to dobře promyslela a vyobrazila. Částmi mi i připomínala seriál Pretty Little Liars, který je založen na podobném tématu. Ze začátku to bylo trochu pomalé, ale o to víc se příběh soustředil na dynamiku knihy a vyobrazování postav a událostí.

Velké plus knihy bylo, že každá kapitola je rozdělená do pohledů všech čtyř hlavních postav. Ty mi v průběhu knihy docela přirostly k srdci, a bylo mi jich upřímně líto, jak se jim jejich životy neustále mění a rozpadají před očima a nemůžou s tím vůbec nic dělat. Jenomže ani jeden z nich není tak nevinný, jak by se mohlo zdát. Jenomže ani jeden není tak nevinný, jak se můžou zdát. Každý má tajemství, která se snaží skrýt. Životy se jim navždy změnily,  ale nakonec se ukázalo, že v některých ohledech je i lepší. Nejvíce mě bavily části z pohledu Bronwyn a Neta, ti dva mi přirostli k srdci. Myslím, že snad všichni mě v průběhu příběhu něčím překvapili. 

Hlavně na konci. To bylo jedno překvapení za druhým. Člověk si v jednu chvíli myslí, že už o postavách (i o té mrtvé) ví všechno, ale ukáže se, že to tak nebylo. To rozuzlení a odhalení všeho jsem vážně nečekala. Já tak nějak čekala něco jiného. Můj šestý smysl je asi nějak rozbitý. Ono to ale všechno do sebe tak hezky zapadá! První, když se ta možnost rozuzlení zmiňovalo, jsem si říkala, že se mi to nezdá pravděpodobné, ale pak to po plném odhalení dávalo mnohem větší smysl. Částmi jsem dokonce zadržovala dech, bylo to až tak napínavé. S koncem jsem maximálně spokojená, opravdu jsem jej nečekala, myslím, že u těch thrillerů zůstanu.

Anotace:
Premiantka, princeznička, sportovní hvězda, školní grázl a kluk, co ví o každém všechno a nebojí se to napráskat všem. Tahle partička se sešla po škole, aby napravila své hříchy – konkrétně mobily při vyučování, kde nemají co dělat. Jenže ty mobily nebyly jejich a jeden z nich bude za hodinu mrtvý. Co se vlastně na Bayviewské střední stalo? Všichni přeživší mají motiv, protože jejich domnělá oběť plánovala zveřejnit jejich špinavá a ještě špinavější tajemství. Jenže jak poznat vraha, když každý má co skrývat?

Za knihu neskutečně děkuji e-shopu DOBRÉ KNIHY.cz.



  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za komentář!