KING | T. M. Frazier

By simaa - ledna 26, 2019


Když mi přišla nabídka od e-shopu Megaknihy.cz  na zrecenzování téhle knihy, dost jsem váhala, jestli ji využít. Nebyla jsem si úplně jistá, jestli se mi bude líbit. Zvědavost mě ale přemohla a nakonec jsem ale nabídku přijala (jinak bych asi tuhle recenzi nepsala). Když jsem se konečně dala do čtení, hned na první stránce nastal šok... Že v knize budou sprosté slova jsem věděla, koneckonců na Goodreads je na to varování, ale opravdu jsem nečekala, že by do toho autorka šla naplno hned v první větě. Kniha je napsána hodně hovorově. Mě ty sprostá slova byla ze začátku hodně nesympatická, ale později už jsem si zvykla. Nezvykla jsem si ale na překlad, kniha je totiž přeložena tak .... Pražsky (-ej koncovky, v na začátku slov, apod.), ale v průběhu knihy jsem se to naučila ignorovat.

Knihu bych rozhodně nedoporučila čtenářům mladším patnácti let, je v ní hodně nadávání, násilí a erotických scének. Někomu to může vadit, ale mě to spíše ukázalo, jaký život může člověk mít, když se mu nedostává výchova a rodiče, jaké by mělo mít každé dítě. Brantrey King může ze začátku působit jako surovec a kriminálním, ale postupem času začne být jasné, že pod tím drsným zevnějškem se skrývá člověk, který dokáže být milující a starostlivý a má dobré srdce. Akorát měl v životě smůlu.... King v průběhu knihy dostal jen pár kapitol ze své perspektivy, jinak byla vyprávěna Doe. Narozdíl od Kinga, který ví přesně kam patří a kdo je, Doe o sobě nic neví, nezná svou minulost. Vzbudila se celá od krve bez jakýchkoliv vzpomínek na to kým bývala. Docela mi vadilo, že se ze začátku neustále obracela zpátky k té dívce, kterou byla před tím, a  kterou už není. Svým způsobem to chápu. Přesto se mi ale přítomnost téhle záhady, kdo Doe vlastně je, líbila. Stejně tak i ostatní postavy. Moc jsem od členů toho motorkářského klubu nečekala, ale někteří byli fakt skvělé postavy. Mojí oblíbenou postavou byl Preppy (tedy i Doe a King), ten přinášel knize skvělý humor a scény s ním byly úžasné.

Kromě hlavní romantické linky mezi Doe a Kingem tam byla i linka s Kingovou minulostí, která je taky docela záhadná a postupně se odhaluje. Stejně tak svět, ve kterém King žije. Už od začátku je jasné, že je plný nebezpečí, ale teprve se ukáže, jak velké může být nebezpečí pro ty, na kterých Kingovi záleží. To se mi právě hodně líbilo, že se autorka nesoustředila hlavně na tu romantickou linku, ale nechala tam dost prostoru i pro nějaké drama a akci mimo ni. A právě mě i dokázala rozbrečet, protože jsem obzvláště nečekala takový zvrat. Mno, těch zvratů tam bylo víc. To je tak, když už si člověk myslí, že už ho nic srdcervoucího nečeká, autorka má vždy jiné plány. A hned několik...Ten konec byl sice částečně předvídatelný, stát se to muselo, ale i tak to bylo z části nečekané. Obzvláště ta poslední stránka, která mě přiměla okamžitě si přečíst druhý díl (ještě nevyšel v češtině).

Za tohle báječné čtení plné romantiky, dramatu, ale i nějakých smutných událostí vděčím e-shopu Megaknihy.cz, moc děkuji za nabídku!

  • Share:

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Tahle kniha mě dost láká, určitě se po ní budu muset podívat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Knihu jsem dočetla včera, zvládla jsem ji přečíst za dva dny :) Nemáš prosím tip, kde sehnat pokračování "Tyran" v češtině? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás druhý díl bohužel nevyšel. Originální vydání (anglicky) je třeba na Book Depository a nebo Nejlevnější-knihy.cz.

      Vymazat

Moc děkuji za komentář!