Spinning Out

By simaa - května 14, 2020


Spinning Out je seriál od streamovací služby Netflix. Spinning Out je dostupný i s českým dabingem pod názvem Na tenkém ledě. Seriál se bohužel letos zrušil, měsíc po premiéře první série a Netflix další sérii točit nebude.

Obsazení:
Kaya Scodelario (Kat Baker), Evan Roderick (Justin Davis), Willow Shields (Serena Baker), Amanda Zhou (Jenn Yu), January Jones (Carol Baker), Sarah Wright Olsen (Mandy Davis), David James Elliott (James Davis), Svetlana Efremova (Dasha Fedorova), Mitchell Edwards (Marcus Holmes), Will Kemp (Mitch Saunders)

Hlavní hrdinkou je krasobruslařka Kat Bakerová, která stejně jako její matka Carol trpí bipolární poruchou. Kat se po vážném úrazu hlavy při nepovedeném trojitém toeloopu pokouší o návrat ke krasobruslení, nemůže se však vrátit k sólové kariéře, a tak začíná trénovat v páru spolu s Justinem Davisem, synem bohatého podnikatele v realitách.

Na Spinning Out jsem narazila na Instagramu, kde byl seriál popisován jako "Black Swan meets Ice Princess", takže jsem po něj hned skočila. Čekala jsem příběh o něco temnější, ale nakonec tam té temné stránky bylo tak akorát. 

Byla jsem až překvapená reálností věcí v seriálu, je zde poukazováno na dnešní společnost, její problémy a věci, o kterých se dostatečně nemluví. Do tohohle okruhu patří mentální nemoc - bipolární porucha, deprese, sebepoškozování, rasismus, moc a vliv bohatých, stereotypy, pedofilie. Ve Spinning Out je také zastoupení LGBT kultury a její minulost, zastoupení více ras, včetně Asijské, dysfunkční rodiny s matkou samoživitelkou. Poukazuje také na krasobruslení. Tento sport bývá často romantizován a mnoho lidí netuší, co to vlastně obnáší. 

Jeden z největších zástupců těchto věcí je v seriálu právě bipolární porucha, kterou trpí hlavní hrdinka a její matka. Já se o této nemoci dozvěděla až ve Spinning Out. Dnes touto nemocí trpí docela dost lidí, z celebrit například Selena Gomez, Halsey, Demi Lovato, Chyler Leigh (ze Supergirl) a další. Je škoda, že tato nemoc/porucha není zobrazována, nebo se o ní nemluví častěji, protože rozšiřování vědomosti může pomoct lidem, kteří tuhle poruchu mají a neví o tom. 

Co se postav týče, ty stejně jako příběh, byly vyobrazeny velmi reálně. Neobešlo se to bez postav, které bych nejradši propleskala, takové lidi známe všichni. Taková Serena mi přišla jako hrozně nevděčná, neempatická mrcha. Nebo Carol, ta je kapitola sama osobě, ale u ní je to většinou způsobeno bipolární poruchou. Naopak postavy, které jsem si zamilovala byly Kat, se kterou jsem se v pár věcech ztotožnila, Justin, toho jsem si hned zamilovala, líbilo se mi, jak o něm postavy mluvili jako o zlatém retrívrovi, a další je Dasha, která je skvělým přínosem do seriálu

Ještě nikdy jsem se nesetkala se seriálem, filmem nebo knížkou, které by se zabývali takovými věcmi, nebo se jim povedlo tolik věcí zakomponovat. Proto si myslím, že Netflix udělal obrovskou chybu, když Spinning Out zrušil. Obzvláště hned měsíc po zveřejnění. Je také škoda, že se o tomto seriálu nemluví více, určitě by si to zasloužil. 

Pokud chcete seriál nějak podpořit shlédněte ho na Netflixu. Po internetu také koluje petice o zachránění tohoto seriálu, aby se dočkal další série. Petice má téměř 55K podpisů. Já petici podepsala, protože si myslím, že si seriál zaslouží víc než jen deset epizod.


  • Share:

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Tohle zní dost dobře, hlavně tam hraje moje oblíbená herečka. :) Já teď na doporučení sleduji Money Heist, sice asi pozdě, ale přeci. XD

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!